Нестеровецька ЗОШ І-ІІІ ступенів Неділя, 04.12.2016, 13:13
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

С Ь О Г О Д Н І

Категорії розділу
план роботи школи [13]
нормативні документи [8]
накази [17]
матеріали нарад [3]
вчителям [23]
вчителям інформатики [11]
розробки вчителів [22]
внутрішкільний контроль [3]
наші досягнення [1]
шкільний парламент [4]
дюо особистість [2]
гра жар-птиця [3]
батьківський комітет [2]
рада школи [1]
піклувальна рада [1]
історія школи [3]
історія села [2]
учням на допомогу [60]
дист_навч [1]
Вислови про ... [4]
Шкільна бібліотека [4]
Шкільні газети [1]
КНИГА ДОБРИХ СПРАВ [0]
Добрик працелюб [0]
Добрик-волонтер [1]
Добрик-художник [0]
Добрик-читайлик [0]
Добрик-олімпієць [0]
Добрик-краєзнавець [0]
Вересень_2012 [1]
Жовтень_2012 [1]
Грудень_2012 [1]
Січень_2013 [1]
Адміністрація школи [1]
Цивільний захист [4]
Батькам на допомогу [0]
Репозитарій [1]
2014 рік [1]
2015 рік [1]
ЗНО та ДПА [1]
Сторінка психолога [0]
Про нас [3]
2016 рік [1]

Соцмережі

Міні-чат
100

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відвідування
Locations of visitors to this page

Ми в Інтернет

BIZinformation

А к в а р і у м

Цей день в історії

Шукалка
Шукалка

НОВИНИ

Валюта
Курсы НБУ на сегодня

Педагогічна преса
Головна » Файли » розробки вчителів

Л.В.Медвідь ( вч. укр мови і літ-ри ) Розробка уроку "Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом".
[ Викачати з сервера (18.7Kb) ] 03.06.2011, 11:45

Тема: Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом.  

Мета: повторити, систематизувати й поглибити знан­ня п'ятикласників про апостроф; розвивати навички правильного напи­сання слів з апострофом; розвивати логічне мислення, уяву, мов­лення; виховувати повагу до старших, пошану до традицій наших предків

 

Тип уроку: урок повторення теми

 

Методи і прийоми: колективна робота, слово вчителя, бесіда, гра «Відгадай загадки», словниковий диктант, взаємоперевірочний диктант, інтерактивний метод «Мікрофон»,  метод вправ, робота зі схемою

 

Література: Єрмоленко С.Я., Сичова В.Т. Рідна мова: Підручник для 5-го класу. – К.: Грамота, 2005.

Ніколаєнко І.О., Терновська Т.П., Ужченко В.Д. Збірник вправ і завдань з української мови. – К.: Освіта, 1997.- 224с.

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова 5-12 класи. - К. - Ірпінь: Перун, 2005.

Шевченко Л.І., Ніка О.І. Сучасний орфографічний словник української мови: З грамат. комент.Близько40000 слів/ Уклад.: Л.І.Шевченко, О.І.Ніка. – К.: Арій, 2008. – 560с.

Ющук  І.П. Практикум з правопису української мови. – К.: Освіта, 2002. – 254с.

 

Обладнання: дидактичний матеріал, схема «Вживання апострофа», вірш «Апостроф»

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання.

-                    Доброго дня! Зручно влаштовуйтесь на свої місця, відкривайте зошити і запишіть число, класна робота, звіряючись із записом, що є на дошці.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Вибіркова перевірка письмової домашньої вправи

ІІІ.Оголошення теми і мети уроку

Слово вчителя

На цьому уроці ми  повторимо правила вживання апострофа. І наше завдання полягає в тому, щоб вміти правильно писати слова з апострофом та їх правильно вимовляти.

 

ІV. Актуалізація знань, умінь і навичок

1.             Колективна робота

Завдання: прослухати казку, яку прочитає вчитель.

Зникнення Апострофа У тридев'ятому царстві є незвичайна країна Фонетика. Прав­лять нею три сестри: сувора і розумна Орфографія, точна Графі­ка і миловида та співуча Орфоепія.

Якось у цій країні сталася надзвичайна подія — зник Апос­троф. У Фонетиці почався страшний безлад. Графіка та Орфо­епія хапалися за голову, бо люди почали неграмотно писати. Орфоепія потерпала від неправильної вимови. Люди не могли нормально порозумітися!..

Треба негайно шукати Апостроф.

До пошуків залучили найкращі сили. І ось що з'ясували слідчі. Кома, що мешкала у сусідній країні, давно заздрила Апострофу, оскільки він був такий же, як і вона, але завжди стояв вище. Можливо, це її рук справа?

 

— Діти, може, ми зможемо допомогти знайти Апостроф, якщо з'ясуємо, для чого він вживається? Ось нам Марійка Допитлива принесла вірш, що має назву «Апостроф». Прочитаймо його.


 

Апостроф

 

 

Знак апострофа у слові

лиш тоді поставиться,

якщо голос через [й]

раптом спотикається.

 

Вимовляємо плавно й ніжно:

свято, мавпячий, зоря.

Але рвучко й неспокійно:

б'ю, п'ю, в'янути, бур'ян.

 

 


V. Повторення вивченого

1. Робота за схемою

Завдання: розглянути схему «Вживання апострофа» та проілюструвати її власними прикладами.

 

Вживається

Не вживається

Перед я, ю, є. ї

Перед я, ю, є. ї

-             після б, п, в, м, ф

-             після м'якого р

-             твердого р

-             після б, п, в, м, ф, якщо перед ними приголосний кореня, крім р

-             на приголосний

 

-             І частини складного слова на приголосний

 

 

2.             Слово вчителя

Отже, діти, ви дізналися, що наш Апостроф заховали у Скелі твердих приголосних.

Щоб потрапити туди, слід подолати Трясовину фонетичної транскрипції.

 

3.             Метод вправ

Завдання: подані в транскрипції слова записати відповід­но до орфографічних норм.

[уйідлиевий], [л'убовйу], [бйут'], [арфйарка], [р'із'б'ар], [с'в'ашчен:ией], [моркв'аний], [подв'ірйа], [п'івйаблука], [в'ідйізд], [звйазати], [приесв'ачеи ний].

 

4.             Гра «Відгадай загадки»

Переправившись через Трясовину, ми опинилися перед Бра­мою, де стояла Кома.

— Я відпущу Апостроф за умови, що ви відгадаєте мої за­гадки.

Завдання: вставити, де потрібно, пропущений апостроф і відгадати загадки.

1) Плету хлівець на четверо овець, а п..ята окремо? (Рука­вичка.) 2) Без чого людина не проживе й п..яти хвилин? (Без повітря.) 3) Хто в руки не візьме — по голові б..є. (Цвях.) 4) Дуже добру пам..ять має, хутко все запам..ятає, де почує яку вість — слово в слово розповість. (Луна.)

- Добре,— сказала Кома.— Відпущу Апостроф, але за умо­ви, що ви завжди будете його правильно вживати: і у вимові, і на письмі.

 

VІ.  Узагальнення і систематизація вивченого

1.                Словниковий диктант

Завдання: записати слова під диктовку, позначити орфог­рами.

Зав'язь, круп'яний, присвята, знічев'я, зобов'язання, гра­вюра, дерев'яний, мавпячий, кав'ярня, львів'янин, підв'язати, напівкам'яний, пом'янути, бязевий, Белград, обов'язок, зм'якшити.

Поясніть лексичне значення виділеного слова, складіть з ним речення.

 

2.                Взаємоперевірочний диктант

Завдання: записати текст під диктовку. Перевірити гра­мотність написання одне в одного, орієнтуючись на текст, запи­саний учителем на дошці.

Найважливішим елементом хатнього інтер'єру в Україні вва­жалася піч. Вона була центром житла, вважалася його душею.

Найперші печі слов'ян — це глиняний склеп на дерев'яному каркасі. Вже в середні віки українці облаштували печі коми­нами. Площина над і за піччю, де сушилося збіжжя, бавилися діти, грілися старі люди, називалась лежанкою.

Печі прикрашали різноманітними візерунками або покрива­ли кахлями— тонкими полив'яними цеглинками.

Пічний вогонь був не лише годувальником. За кольором полум'я господарі передбачали погоду та різні події.

(Із книги «Світ моєї України».)

 

VІІ. Підбиття підсумків уроку

 

Інтерактивний метод «Мікрофон»

Опитування «Закінчіть речення». «На уроці я навчив(ла)ся...»

 

VІІІ. Інструктаж до виконання домашнього завдання

На вибір: або повторити правила(вивчити) вживання апострофа, або вивчити вірш «Апостроф».

Скласти 5 речень зі словами, що пишуться з апострофом.

Категорія: розробки вчителів | Додав: Нестеровцы
Переглядів: 11373 | Завантажень: 512 | Рейтинг: 4.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
В Україні
Время в Украина:

Погода
Нестеровцы

Корисні посилання
-- Школа олімпійського резерву (програмування)
-- Міністерство освіти і науки Украївни
-- Управління освіти, молоді та спорту Дунаєвецької РДА
-- Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
-- Вчителям інформатики
-- ЩОДЕННИК
-- Дистанційне навчання
-- Дунаєвецький райметодкабінет

Задумайтесь

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 80

ГОРОСКОП
Loading...

В Нестерівцях

Скачай СОФТ

Освітні портали
МОН України Педагогічна преса Освітній портал

ПЕРЕКЛАДАЧ
ПЕРЕКЛАДАЧ ОНЛАЙН

Пошук

Copyright MyCorp © 2016Хостинг від uCoz